Vanliga frågor
När är det in- och utcheckning?
Incheckning är möjlig från kl. 15.00 och utcheckning måste ske senast kl. 12.00. Behöver du tidigare incheckning eller senare utcheckning får du gärna kontakta oss så gör vi vårt bästa att uppfylla dina önskemål.
Erbjuder ni bagageförvaring?
Ja, vi erbjuder gratis förvaring av ditt bagage. Du får gärna lämna in ditt bagage hos oss i samband med in- eller utcheckning och sedan hämta det igen när det passar dig.
När kan jag äta frukost?
Du kan avnjuta din frukost från buffén i vår frukostrestaurang måndag till fredag kl. 06.30–09.30 samt helger kl. 07.00–10.00.
Kan jag få gratis Wi-Fi?
Ja, vi har gratis Wi-Fi på hela hotellet. Dessutom kan du fritt använda våra datorer i lobbyn.
Finns det luftkonditionering på alla rum?
Våra hotellrum har ingen luftkonditionering, men vi har fläktar tillgängliga som kan hämtas i receptionen om så önskas.
Hur ofta städas rummet om jag bor i det flera nätter i rad?
Stannar du i flera nätter överlåter vi åt dig att bestämma om du vill ha daglig städning av rummet eller inte. På samma sätt kan du själv bestämma när du vill byta handdukar. Det innebär att vi inte automatiskt städar ditt rum, utan låter dig välja hur du vill ha det. Dock städar vi alltid ditt rum efter fyra dagar.
Vill du ändå ha daglig städning av rummet och/eller nya handdukar, ordnar vi detta med glädje. Säg bara till i receptionen senast kl. 22.00 kvällen innan. Kom ihåg att alltid uppge ditt rumsnummer.
Var kan jag parkera och vad kostar det?
Du kan parkera gratis på hotellets egen parkeringsplats. Den når du antingen via porten från Gentoftegade eller via infarten på Erichsensvej, som ligger bakom hotellet.
Kan jag ta med mig min hund?
Ja, din hund är hjärtligt välkommen hos oss och får vistas överallt på hotellet (dock inte i våra restauranger och självklart alltid under din uppsikt). Meddela oss bara att du tar med dig din hund när du bokar din vistelse så ser vi till att en liten godbit väntar på rummet vid er ankomst.
Är Gentofte Hotel lämpligt för rullstolsburna?
Gentofte Hotel är tyvärr inte anpassat för rullstolsburna gäster.
Vår byggnad har flera nivåskillnader och trappor som kan göra det svårt att ta sig fram, både till rummen och de gemensamma utrymmena. Hissen är dessutom liten, vilket gör det utmanande att använda den med en större rullstol. Vi har inte heller några rum som är särskilt anpassade med extra utrymme eller specialinredda badrum.
Om du har särskilda behov gällande tillgänglighet rekommenderar vi att du kontaktar oss innan du bokar, så att vi kan bedöma om våra faciliteter kan möta dina önskemål och behov.
Erbjuder ni cykeluthyrning?
Cyklar kan hyras på hotellet för
Vilka är de bästa transportalternativen för att ta sig till hotellet?
Du kan enkelt ta dig till och från Gentofte Hotel, oavsett om du kommer till Köpenhamn med flyget, Oslobåten eller tåget. Läs mer om dina transportalternativ.
När är receptionen öppen?
Vår reception är öppen dygnet runt, och behöver du hjälp med exempelvis bordsbokning, transfer, parkering, bil- och cykeluthyrning eller liknande, är du varmt välkommen att vända dig till oss.
När kan jag äta på restaurangen?
Du kan äta middag på hotellets Michelin-restaurang, Restaurant Jordnær, som ligger på hotellet. Vi rekommenderar att du bokar bord i förväg.
Vill du ha tips på bra lunchställen, antingen i Gentofte eller i Köpenhamn, delar vi gärna med oss av våra bästa rekommendationer om du frågar i receptionen.
Erbjuder ni tvätt- och kemtvättsservice?
Vi erbjuder tvätt- och kemtvättsservice. Kläderna måste lämnas in i receptionen vardagar och lördagar före kl. 08.30, och du får tillbaka dem efter klockan 18.00 samma dag. Denna service är inte tillgänglig söndagar.
Går det att låna babysäng?
Du kan låna en babysäng för
Vilken typ av eluttag finns på rummen?
Rummen är utrustade med 230 V-uttag som passar eurokontakter.
Adapter finns att låna på hotellet – vänligen kontakta receptionen.
Hur tar jag kontakt med hotellet?
Du är alltid välkommen att ringa (+45) 3968 0911 eller mejla till gentoftehotel@arp-hansen.dk.
Vilken är hotellets rökpolicy?
Hotellet är 100 % rökfritt. Det är dock tillåtet att röka på hotellets utomhusområden där det finns askkoppar utställda.
Hur ändrar eller avbeställer jag min bokning?
Om du har bokat ett rum med ”Fri avbokning” kan du ändra eller avbeställa din bokning utan avgift fram till kl. 12.00 på ankomstdagen. Ändringar och avbokningar kan göras via länken i din bokningsbekräftelse eller genom att välja ”Ändra bokning” som du hittar i samband med ”Sök vistelse” överst på denna sida. Det går också bra att kontakta hotellet direkt. För bokningar utan möjlighet till avbokning hänvisas till gällande säljvillkor.
Vad gör jag om jag inte har fått någon e-postbekräftelse på min bokning?
Har du inte fått någon bokningsbekräftelse via e-post börjar du med att kontrollera ditt skräppostfilter. Om bekräftelsen inte finns i skräppostfiltret kontaktar du hotellet snarast möjligt.
Vad händer om jag har tappat bort eller glömt något på hotellet?
Har du råkat glömma något under din vistelse på hos oss? Fyll i så fall i detta formulär.
Har ni några särskilda försiktighetsåtgärder mot vägglöss?
Ja, vi har installerat Valpas sängben i alla våra rum. Det är en intelligent och helt kemikaliefri teknik som automatiskt upptäcker och stoppar vägglöss – innan de hinner sprida sig.
Eftersom vägglöss kan följa med i bagaget har vi valt Valpas som ett extra trygghetslager – så att du kan slappna av och njuta av din vistelse utan att behöva oroa dig.