Vanliga frågor
När är det in- och utcheckning?
Incheckning är möjlig från kl. 15.00 och utcheckning måste ske senast kl. 12.00. Behöver du tidigare incheckning eller senare utcheckning får du gärna kontakta oss så gör vi vårt bästa att uppfylla dina önskemål.
Erbjuder ni bagageförvaring?
När kan jag äta frukost?
Kan jag få gratis Wi-Fi?
Hur ofta städas rummet om jag bor i det flera nätter i rad?
Stannar du i flera nätter överlåter vi åt dig att bestämma om du vill ha daglig städning av rummet eller inte. På samma sätt kan du själv bestämma när du vill byta handdukar. Det innebär att vi inte automatiskt städar ditt rum, utan låter dig välja hur du vill ha det. Dock städar vi alltid ditt rum efter fyra dagar.
Vill du ändå ha daglig städning av rummet och/eller nya handdukar, ordnar vi detta med glädje. Säg bara till i receptionen senast kl. 22.00 kvällen innan. Kom ihåg att alltid uppge ditt rumsnummer.
Var kan jag parkera och vad kostar det?
Kan jag ta med mig min hund?
Hur tar jag mig till och från hotellet?
Du kan enkelt ta dig till och från Gentofte Hotel, oavsett om du kommer till Köpenhamn med flyg, båt eller bil. Från Köpenhamns flygplats kan du ta tåget direkt från spår 2 i Terminal 3 mot Østerport Station. Här byter du till S-tåg i riktning mot Holte, och stiger sedan av vid Gentofte Station. Därifrån har du ungefär fem minuters promenad till hotellet.
Kommer du med Oslobåten, kan du ta tåget från Nordhavn Station i riktning mot Holte. Du ska gå av vid Gentofte Station. Därifrån har du ca fem minuters promenad till hotellet.
Kör du bil, kan du hitta olika vägbeskrivningar här.
När är receptionen öppen?
När kan jag äta på restaurangen?
Hur tar jag kontakt med hotellet?
Du är alltid välkommen att ringa (+45) 3968 0911 eller mejla till gentoftehotel@arp-hansen.dk.
Hur ändrar eller avbeställer jag min bokning?
Om du har bokat ett rum med ”Fri avbokning” kan du ändra eller avbeställa din bokning utan avgift fram till kl. 12.00 på ankomstdagen. Ändringar och avbokningar kan göras via länken i din bokningsbekräftelse eller genom att välja ”Ändra bokning” som du hittar i samband med ”Sök vistelse” överst på denna sida. Det går också bra att kontakta hotellet direkt. För bokningar utan möjlighet till avbokning hänvisas till gällande säljvillkor.
Vad gör jag om jag inte har fått någon e-postbekräftelse på min bokning?
Har du inte fått någon bokningsbekräftelse via e-post börjar du med att kontrollera ditt skräppostfilter. Om bekräftelsen inte finns i skräppostfiltret kontaktar du hotellet snarast möjligt.